პროექტის
შეფასების რუბრიკა
|
ელემენტარული
1 ქულა
|
მისაღები
2 ქულა
|
ოსტატური
3 ქულა
|
1.მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
|
ხდება ერთ
მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად
გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
|
2.ორგანიზება
|
სუსტად
ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს
მკითხველს/მსმენელს
|
გააზრებულია
თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის
მარტივი, ზოგი გაუგებარი
|
კარგად
ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება
ზრდის პროექტის ეფექტურობას
|
3.შინაარსის
კორექტულობა
|
ხშირად გვხვდება შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
|
ძირითადად
კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
|
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
|
4.ენობრივი
გამართულობა
|
ენობრივად
გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
|
ენობრივად
გამართული, მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად
გამართულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
|
5.კვლევა
|
კვლევა
არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო, ანალიზი
ზედაპირულია
|
კვლევა
დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული
რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
|
კვლევა არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო
და ანალიზი სიღრმისეულია
|
6.თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები
ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
|
თვალსაჩინოებების
კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ ერთფეროვანია,
|
მრავალფეროვანი,
შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
|
7.შემოქმედებითობა
|
მცირე
შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
|
ზოგჯერ
ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ
წარმოჩენაში
|
ჩანს
ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
|
8.კავშირები
საგნებთან
|
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების
უზუსტო ინტერპრეტირება
|
მოსაზრებები დაკავშირებულია ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
|
ხდება
მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც
მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით კომპეტენტურობაზე
|
9.დასკვნები
|
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
|
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ
არ არის მკაფიო
|
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი მკაფიოდაა
ჩამოყალიბებულია
|
10.პრეზენტაცია
|
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს
აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად გამოყენებული
თვალსაჩინოებები
|
ბუნდოვნად აყალიბებს პროექტის არსს, იყენებს თვალსაჩინოებებს, პასუხობს შეკითხვების
უმეტესობას
|
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება,
აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იყენებს თვალსაჩინოებებს და
პასუხობს ყველა კითხვას
|
რეფერატის შეფასების რუბრიკა
ამ შემთხვევაში
მე-3 და მე-5 კრიტერიუმები ფასდება 0-2 ქულით, ხოლო ყველა დანარჩენი 0 ან 1 ქულით.
მაქსიმალური ჯამი არის ათი ქულა.
|
მოსწავლის სახელი, გვარი
|
||||
|
1.
|
|
|
|
|
1.მიზანი/თეზისი – კვლევის
შედეგად გამოთქმული ძირითადი იდეა
|
1
|
|
|
|
|
2.რეფერატის
ორგანიზება
|
1
|
|
|
|
|
3.შინაარსის
კორექტულობა, ფაქტობრივი საიმედოობა
|
2
|
|
|
|
|
4.ენობრივი
გამართულობა
|
0
|
|
|
|
|
5.კვლევა
|
2
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
7.შეთავაზებული
მოსაზრების არგუმენტებითა და მაგალითებით გამყარება
|
1
|
|
|
|
|
8.დასკვნები
|
1
|
|
|
|
|
ჯამი
|
9
|
|
|
|
|
დისკუსიის
შეფასების რუბრიკა
კონკრეტულ მოსწავლეს თითოეული კრიტერიუმის გასწვრივ
ენიჭება შესაბამისი ქულა, ჯამდება ყველა კრიტერიუმში მიღებული ქულები და იყოფა
ექვსზე (გამოითვლება მათი საშუალო არითმეტიკული).
|
III
დონე (8-10 ქულა)
|
II
დონე (5-7 ქულა)
|
I
დონე (1-4 ქულა)
|
მოსმენა
|
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს
ორატორს
|
ხშირად
უსმენს და უყურებს ორატორს
|
იშვიათად
უსმენს და უყურებს ორატორს
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელებს
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს
მსმენელებს
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ
გაგება
|
არავერბალური
კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს
არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური
კონტაქტი
|
იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის
ფორმებს
|
მონაწილეობა
|
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი
საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის
არაა თემის შესატყვისი
|
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ
უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
კოოპერაცია
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის
სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,
ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
|
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის
წესებს
|
მოსაზრების
არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია
ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია
სადავო ფაქტები და ცნებები
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს
საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით
|
რეფერატის
შეფასების რუბრიკა
1. მიზანი/თეზისი – კვლევის ძირითადი იდეის ჩამოყალიბება
|
0-1
|
0 ქულა - კვლევის მიზანი არ არის
განსაზვრული / მართებულად
არ არის კვლევის მიზანი განსაზღვრული
|
_
|
1 ქულა - შესავალში, შერჩეულ თემასთან მიმართებაში, მკაფიოდაა წარმოცენილი ის კითხვები, რომლებზეც არის რეფერატში პასუხი გაცემული
|
2. რეფერატის ორგანიზება (რეფერატის სტრუქტურა-შესავალი, ძირითადი ნაწილი, დასკვნები) და გამოყენებული რესურსი, რის ბაზაზეც შეიქმნა რეფერატი
|
0-1
|
0 ქულა - არაა გამოკვეთილი
რესურ-სები, რის საფუძველზეც შესრულდა რეფერატი, ნაშრომს არ აქვს სტრუქტურა, რეფერატს არ აქვს ადექვატური
ბიბლიოგრაფია
|
_
|
1 ქულა -
კარგად
ჩანს რა ბაზაზე შეასრულა მოსწავლემ რეფერატი; შემოთავაზებული ბიბლიოგრაფია სამეცნიერო ნაშრომებითაა დაკომპლექტებული
|
3. შინაარსის კორექტულობა, ფაქტობრივი საიმედოობა
|
0-2
|
0 ქულა - მოძიებული
მასალა ძალიან მწირია, არ იცნობს
პირველად წყაროებს, მეორადი წყაროებიც არაა დამუშავებული.
|
1 ქულა -
მოძიებული
მასალა შეიცავს პირველად და მეორად
წყაროებს, თუმცა წარმოდგენილი წყაროები ზედაპირულადაა
დამუშავებული, ანუ მოსწავლე მხოლოდ ნაწილობრივად გაიაზრებს
მასალას
|
2 ქულა - იცნობს
პირველად და მეორად წყაროებს, მოხმობილი ფაქტები სანდოა,რადგან მართებულად ხდება წყაროს ამოკითხვა; პირველადი და მეორადი წყაროები სათანადოდაა დამუშავებული, მოსწავლე
ავლენს კრიტიკული დამოკიდებულებას წყაროსადმი
|
4. ენობრივი გამართულობა
|
0-1
|
0 ქულა - ენა გაუმართავია,
აზრები არათანმიმდევრულადაა გადმოცემული
|
_
|
1 ქულა - ენა ნათელი და გასაგებია,მსჯელობა თანამიმდევრული
|
5. კვლევა
(წყაროების
ურთიერთშეჯერებისა
და
შეპირისპირების
საფუძველზე საკუთარი ვარაუდების შემუშავება)
|
0-2
|
0 ქულა - მოსწავლეს არ გააჩნია
პოზიცია თემასთან მიმართებაში, მისი რეფერატი
ორიგინალური ნაშ-რომის შთაბეჭდილებას არ ტოვებს; მოსწავლე არ ავლენს
წყაროების ანალიზის უნარს, შეიმჩნევა პლაგიატობა
|
1 ქულა - მოსწავლე ავლენს წყაროების ანალიზის უნარს,
თუმცა
უჭირს წყაროებში ფაქტებისა და ვარაუდების გარჩევა, შესაბამისად მის მიერ
გამოთქმული ზოგიერთი ვარაუდი საფუძველს მოკლებულია
|
2 ქულა - მოსწავლე
დამაჯერებლად განასხვავებს
ფაქტსა და ვარაუდს ერთმანეთისაგან, სათანადოდ ამუშავებს პირველად და მეორად
წყაროებს, მათი გაანალიზების საფუძველზე გამოთქვამს სათანადო ვარაუდებს,
თანამიმ-დევრულად დალა-გებული მასალის საფუძველზე ახერხებს თავისთვის საინტერესო კითხვებზე პასუხის გაცემას
|
0-1
|
_
|
_
|
_
|
|
7. შეთავაზებული მოსაზრების არგუმენტებითა და მაგალითებით გამყარება
|
0-2
|
0 ქულა - არ აქვს
საკუთარი პოზიცია
|
1 ქულა - ცდილობს შემოგვთავაზოს
საკუთარი ხედვა საკითხთან მიმართებაში, თუმცა საკუთარ პოზიციის დაცვა
უჭირს.
|
2 ქულა - ავლენს საგნის კარგ ცოდნას,
დამუშავებული მა-სალის მოშველიებით კარგად აყალიბებს საკუთარ პოზიციას და ამყარებს
მას არგუმენტებით
მსჯელობს
თამამად, ანგარიშს უწევს, მაგრამ ბრმად არ ენდობა
ავტორიტეტებს.
|
8. დასკვნები
|
0-1
|
0 ქულა - რეფერატში მოცემული
დასკვნები
არაარგუმენტირებული
და მცდარია
|
|
1 ქულა - აჯამებს
კვლევის შედეგებს, კარგად
ახერხებს ამის მკითხველამდე მიტანას.
|
|
ჯამური
ქულა
|
|
|
|
ჯგუფის მუშაობის
შეფასების სქემა
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
|
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაკოფილებელია
|
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
|
ჯგუფის წევრების ჩართულობა მუშაობაში
|
ყველა წევრი არ არის ჩართული
|
უმრავლესობა ჩართულია
|
ყველა ჩართულია
|
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ,არ უსმენენ ერთმანეთს და არის ხმაური,
არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ხმაურობენ, ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
ინსტრუქციის მიხედვით მუშაობა
|
ზუსტად ვერ მიყვებიან ინსტრუქციას
|
ნაწილობრივ მოყვებიან ინსტრუქციას
|
მუშაობენ ინსტრუქციის მიხედვით
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ გააცდინეს დრო
|
დაიცვეს დროის ლიმიტი
|
ლიდერის როლი
|
ლიდერი ვერ მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
ლიდერი ზოგჯერ ახერხებს მუშაობის წარმართვას
|
ლიდერი ეფექტურად მართავს ჯგუფის მუშაობას
|
საშინაო დავალების
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-9-10
|
ინფორმაციის
მოძიების წყარო
|
იყენებს
მხოლოდ საკუთარ არსებულ ინფორმაციას
|
იყენებს
მხოლოდ სახელმძღვანელოს ინფორმაციას
|
იყენებს
მხოლოდ რამდენიმე საინტერესო წყაროს
|
იყენებს
მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
|
მოძიებული
ინფორმაციის შესაბამისობა
|
მასალა არ
არის საკითხის შესაბამისი
|
მასალა
ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს
|
მასალა
ძირითადად შეესაბამება საკითხს
|
მასალა
სრულად შეესაბამება საკითხს
|
მოპოვებული
ინფორმაციის ორგანიზება(ინფორმაციის წყაროების ნუსხა,ცხრილები ან დიაგრამები)
|
მასალა არ
არის სწორად ორგანიზებული
|
მასალა
ნაწილობრივაა
ორგანიზებული
|
მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმნელი
|
მასალა
კარგად და მოსახერხებელად არის ორგანიზებულია
|
მოძიებული
ინფორმაციის ანალიზი
|
ვერ იყენებს მოძიებულ
მასალას მიზნობრივად
|
ნაწილობრივ
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას
|
ძირითადად
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას
|
მიზნობრივად
იყენებს მოძიებულ მასალას
|
გადაწყვიტეთ
თუ არა დასახული ამოცანა
|
|
რა
იყო გუნდის ყველაზე დიდი მიღწევა
|
|
რა
ისწავლეთ ერთობლივი მუშაობით
|
|
რა
იყო თქვენი ერთობლივი მუშაობის ხარვეზი,ნაკლი?
|
|
No comments:
Post a Comment